Powrót na stronę główną
Witamy na naszej stronie / 

POPŻ - Podprogram 2018

 PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020

 PODROGRAM 2018 

JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU  

POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM

CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  sierpień 2018 – czerwiec 2019,  a jej celami szczegółowymi są:

a)  organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ,

b)  racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,

c)  przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,

d)  prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.

 OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCIwrzesień 2018 – czerwiec 2019 


czytaj więcej »

Rozpoczynamy Podprogram 2018/POPŻ


POPŻ / PODPROGRAM 2017 - efekty

Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp. przy współpracy z Bankiem Żywności w Gorzowie Wlkp. realizowało Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa / Podprogram 2017 współfinansowany z  Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących; w okresie sierpień 2017 – czerwiec 2018.


Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:

  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
  • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gulasz wieprzowy z warzywami).

Pomoc żywnościowa trafiła do 4 235 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej - z terenu Gorzowa Wlkp. i pobliskich miejscowości.


Wydaliśmy osobom potrzebującym:

  • 203,90 ton żywności,
  • 36 600 paczek żywnościowych,
  • 62 170 posiłków.

W ramach Podprogramu 2017 dla 1170 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 77 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:

  • ekonomiczne - 18 spotkań dla 287 uczestników,
  • żywieniowe – 18 spotkań dla 280 uczestników,
  • kulinarne - 20 spotkań dla 277 uczestników,
  • niemarnowanie żywności - 21 spotkań dla 326 uczestników.


RODO


POPŻ - Podprogram 2017

PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020

JEST WSPÓŁFINANSOWANY

Z  EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM

PODPROGRAM 2017

CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  sierpień 2017 – czerwiec 2018a jej celami szczegółowymi są:

  • organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ (Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020),
  • racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO (organizacji partnerskiej ogólnopolskiej) oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,
  • przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,
  • prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.

OKRES REALIZACJI PODPROGRAMU: 23.03.2017- 15.07.2018.

OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCI: sierpień 2017 – czerwiec 2018


czytaj więcej »

Sprawozdanie z przeprowadzenia zbiórki publicznej na terenie Województwa Lubuskiego
 
Bank Żywności w Gorzowie Wlkp. w dniach od 15 – do 16 marca 2013 roku przeprowadził zbiórkę publiczną na podstawie Decyzji nr 3/2013 z dnia 13 marca 2013 roku wydanej przez Marszałka Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
Bank Żywności w Gorzowie Wlkp. przeprowadził zbiórkę na terenie 8 miast w 43 sklepach. Były to sklepy sieci handlowych: Biedronka, Tesco, Kaufland, Lidl, Netto, Piotr i Paweł.
Podczas zbiórki zebrano ogółem – 4.878 kg. różnych artykułów żywnościowych miedzy innymi: makarony, ryż, kasza, cukier, mąka, oleje, tłuszcze, przetwory owocowe, przetwory warzywne, konserwy mięsne, rybne, dżemy, płatki, majonezy, ciastka, czekolady, kawa herbata, mleko, soki, napoje, woda, budynie, kisiele, pieczywo, wyroby czekoladowe na terenie:
Lp
Miejsce zbiórki
kilogramy
Wydano dla - cel
kilogramy
1
Skwierzyna
438
Zespół Szkół Technicznych im. Stanisława Lema w Skwierzynie - dożywianie najuboższej młodzieży
438
2
Gorzów Wlkp.  
2784
Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Br. Krystyna – dożywianie dzieci w świetlicach środowiskowych
2784
3
Świebodzin
568
Stowarzyszenie Nasza Wieś Tradycja Przyszłość Świebodzin - dożywianie najuboższych
568
4
Strzelce Krajeńskie
568
1)Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski  Strzelce Krajeńskie - dożywianie dzieci niepełnosprawnych
2)Ośrodek Kolonijny Długie - dożywianie najuboższych
160
 
 
408
5
Rzepin
160
Rada Sołecka Lubiechnia Wielka – dożywianie dzieci i najuboższych
160
6
Witnica
100
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy - dożywianie najuboższych
100
7
Drezdenko
130
Szkoła Podstawowa nr 1 w Drezdenku - dożywianie  dzieci  świetlicowych
130
8
Międzyrzecz
130
Świetlica Młodzieżowa w Międzyrzeczu – dożywianie najuboższej młodzieży
130
 Nie zbierano darów pieniężnych do puszek kwestarskich.
Wysokość kosztów przeprowadzenia zbiórki publicznej:
- koszt wydruku ulotek – 1150zł.
- koszt zakupu paliwa do przewozu darów - 500zł.
- koszt energii elektrycznej – 250zł.
Ogółem koszt przeprowadzenia zbiórki wynosił 1900zł.