Powrót na stronę główną
Witamy na naszej stronie / 

Opóźnienie rozpoczęcia POPŻ Podprogram 2019

Szanowni Państwo,

       Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp. z przykrością informuje, że rozpoczęcie POPŻ Podprogramu 2019 opóźni się o kilka miesięcy. Powodem jest unieważnienie przeprowadzonego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa [KOWR] przetargu na dostarczanie żywności. Kilku przedsiębiorców odwołało się od wyników postępowania, wskazując formalne błędy w procedurze. Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do tego wniosku, uznając, że błędy, które pojawiły się w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez KOWR, mogły wpłynąć na jego wyniki. Z tego względu KOWR był zobowiązany do anulowania całego procesu.

  1. W zaistniałej sytuacji konieczne jest przeprowadzenie nowego przetargu. Zakładając, że zostanie on ogłoszony w drugiej połowie sierpnia 2019 r. dostawy produktów do naszego magazynu rozpoczną się dopiero w grudniu br. lub nawet w styczniu 2020 r. W związku z tym wszyscy musimy wykazać się cierpliwością, niestety, bowiem nie mamy wpływu na przebieg procedur. Możemy mieć jedynie nadzieję, że więcej uchybień nie będzie.

 

  1. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zaktualizowało Wytyczne na Podprogram 2019. Jest to pierwszy konieczny krok, by KOWR mógł ogłosić ponowne przetarg. Okres dostaw i dystrybucja zostały wydłużone się o 1 miesiąc. Wytyczne przewidują okres dostaw od grudnia 2019, ale biorąc pod uwagę aktualne wydarzenia i nasze dotychczasowe doświadczenie przy realizacji wcześniejszych programów, wiemy, że nastąpi to znacznie później. KOWR ma możliwość przyspieszyć procedurę wyłaniania zwycięzców i podpisywania z nimi umów, jednak w tym momencie ciężko powiedzieć jak długo to potrwa.  Jednocześnie informujemy, że nastąpi zmiana składu rocznego zestawu paczki – ilość koncentratu pomidorowego została zmniejszona z 8 do 7 sztuk. Fakt ten wynika ze wzrostu cen żywności w ostatnich miesiącach.

 

  1. Bardzo ubolewamy nad powstałą sytuacją. Jest ona dużym utrudnieniem zarówno dla naszego Stowarzyszenia będącego Organizacją Partnerską Banku Żywności w Gorzowie Wlkp. prowadzącego redystrybucję pomocy żywnościowej z  POPŻ w Podprogramie 2019 w ramach umowy z Federacją Polskich Banków Żywności jak i dla wszystkich innych podmiotów zaangażowanych w realizację tego Podprogramu. Mamy nadzieję, że administracja rządowa dołoży wszelkich starań, aby czas oczekiwania na realizację Podprogramu był jak najkrótszy.

 

W przypadku pytań i wątpliwości jesteśmy do Państwa dyspozycji.


PODPROGRAM 2018/POPŻ - efekty

Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im.. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp. przy współpracy z Bankiem Żywności w Gorzowie Wielkopolskim realizowało Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa Podprogram 2018 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  wrzesień 2018 – czerwiec 2019.

 

1. Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:

  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
  • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gołąbki w sosie pomidorowym)

 

2. Pomoc żywnościowa trafiła do 4 253 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej z terenu województwa lubuskiego.

 

3. Wydaliśmy osobom potrzebującym:

  • 201,5 ton żywności,
  • 32 879 paczek żywnościowych,
  • 52 452 posiłki.

 

4. W ramach Podprogramu 2018 dla 1 294 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono  70 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:

  • ekonomiczne - 12 spotkań dla  246 uczestników,
  • żywieniowe - 24 spotkania dla 454 uczestników,
  • kulinarne – 30  spotkań dla 527 uczestników,
  • niemarnowanie żywności - 4 spotkania dla 67 uczestników. 


Terminarz wydawania żywności w ramach POPŻ-Podprogram 2018


POPŻ - Podprogram 2018

 PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020

 PODROGRAM 2018 

JEST WSPÓŁFINANSOWANY Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU  

POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM

CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  sierpień 2018 – czerwiec 2019,  a jej celami szczegółowymi są:

a)  organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ,

b)  racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,

c)  przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,

d)  prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.

 OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCIwrzesień 2018 – czerwiec 2019 


czytaj więcej »

POPŻ / PODPROGRAM 2017 - efekty

Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp. przy współpracy z Bankiem Żywności w Gorzowie Wlkp. realizowało Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa / Podprogram 2017 współfinansowany z  Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących; w okresie sierpień 2017 – czerwiec 2018.


Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:

  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
  • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gulasz wieprzowy z warzywami).

Pomoc żywnościowa trafiła do 4 235 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej - z terenu Gorzowa Wlkp. i pobliskich miejscowości.


Wydaliśmy osobom potrzebującym:

  • 203,90 ton żywności,
  • 36 600 paczek żywnościowych,
  • 62 170 posiłków.

W ramach Podprogramu 2017 dla 1170 osób korzystających z pomocy żywnościowej przeprowadzono 77 warsztatów edukacyjnych w ramach działań towarzyszących:

  • ekonomiczne - 18 spotkań dla 287 uczestników,
  • żywieniowe – 18 spotkań dla 280 uczestników,
  • kulinarne - 20 spotkań dla 277 uczestników,
  • niemarnowanie żywności - 21 spotkań dla 326 uczestników.


RODO


POPŻ - Podprogram 2017

PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020

JEST WSPÓŁFINANSOWANY

Z  EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU POMOCY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM

PODPROGRAM 2017

CELEM PROGRAMU jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących w okresie  sierpień 2017 – czerwiec 2018a jej celami szczegółowymi są:

  • organizacja i koordynacja sieci dystrybucji pomocy żywnościowej składającej się z organizacji partnerskich lokalnych, zwanych dalej OPL, zgodnie z zasadami PO PŻ (Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020),
  • racjonalne zagospodarowanie artykułów spożywczych otrzymanych z OPO (organizacji partnerskiej ogólnopolskiej) oraz z innych źródeł, na potrzeby udzielania pomocy żywnościowej osobom najbardziej potrzebującym,
  • przekazanie artykułów spożywczych osobom zakwalifikowanym do otrzymania pomocy żywnościowej zgodnie z zasadami PO PŻ,
  • prowadzenie działań w ramach środków towarzyszących wśród osób najbardziej potrzebujących zakwalifikowanych do objęcia pomocą żywnościową, mających na celu włączenie społeczne.

OKRES REALIZACJI PODPROGRAMU: 23.03.2017- 15.07.2018.

OKRES DYSTRYBUCJI ŻYWNOŚCI: sierpień 2017 – czerwiec 2018


czytaj więcej »

Sprawozdanie z przeprowadzenia zbiórki publicznej na terenie Województwa Lubuskiego
 
Bank Żywności w Gorzowie Wlkp. w dniach od 15 – do 16 marca 2013 roku przeprowadził zbiórkę publiczną na podstawie Decyzji nr 3/2013 z dnia 13 marca 2013 roku wydanej przez Marszałka Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.
Bank Żywności w Gorzowie Wlkp. przeprowadził zbiórkę na terenie 8 miast w 43 sklepach. Były to sklepy sieci handlowych: Biedronka, Tesco, Kaufland, Lidl, Netto, Piotr i Paweł.
Podczas zbiórki zebrano ogółem – 4.878 kg. różnych artykułów żywnościowych miedzy innymi: makarony, ryż, kasza, cukier, mąka, oleje, tłuszcze, przetwory owocowe, przetwory warzywne, konserwy mięsne, rybne, dżemy, płatki, majonezy, ciastka, czekolady, kawa herbata, mleko, soki, napoje, woda, budynie, kisiele, pieczywo, wyroby czekoladowe na terenie:
Lp
Miejsce zbiórki
kilogramy
Wydano dla - cel
kilogramy
1
Skwierzyna
438
Zespół Szkół Technicznych im. Stanisława Lema w Skwierzynie - dożywianie najuboższej młodzieży
438
2
Gorzów Wlkp.  
2784
Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Br. Krystyna – dożywianie dzieci w świetlicach środowiskowych
2784
3
Świebodzin
568
Stowarzyszenie Nasza Wieś Tradycja Przyszłość Świebodzin - dożywianie najuboższych
568
4
Strzelce Krajeńskie
568
1)Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski  Strzelce Krajeńskie - dożywianie dzieci niepełnosprawnych
2)Ośrodek Kolonijny Długie - dożywianie najuboższych
160
 
 
408
5
Rzepin
160
Rada Sołecka Lubiechnia Wielka – dożywianie dzieci i najuboższych
160
6
Witnica
100
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy - dożywianie najuboższych
100
7
Drezdenko
130
Szkoła Podstawowa nr 1 w Drezdenku - dożywianie  dzieci  świetlicowych
130
8
Międzyrzecz
130
Świetlica Młodzieżowa w Międzyrzeczu – dożywianie najuboższej młodzieży
130
 Nie zbierano darów pieniężnych do puszek kwestarskich.
Wysokość kosztów przeprowadzenia zbiórki publicznej:
- koszt wydruku ulotek – 1150zł.
- koszt zakupu paliwa do przewozu darów - 500zł.
- koszt energii elektrycznej – 250zł.
Ogółem koszt przeprowadzenia zbiórki wynosił 1900zł.